Het logo van Aard'g

Vinkje in het groen4.9 gemiddelde beoordeling

Vinkje in het groenGeld-terug-Garantie

Vinkje in het groenVandaag besteld, morgen in huis

Support

Waar kunnen we je
bij helpen?

Om jou goed van dienst te kunnen zijn, hebben wij 95 procent van de vragen die we ontvangen gebundeld. Klik hieronder op de vraag om het antwoord te laten verschijnen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

Max is van ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Klik op één van de pictogrammen om contact op te nemen!

Klik op één van de onderwerpen voor snelle navigatie!

Bestellingen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Alles wat vóór 22:00 is besteld, wordt dezelfde dag nog verstuurd. In principe zal je bestelling dan de volgende werkdag ook bij je thuisbezorgd worden.

Als je je bestelling na 3 werkdagen nog steeds niet hebt ontvangen, stuur dan een mail naar info@aardg.nl. Dan kijken we meteen naar de oorzaak van de vertraging van je bestelling en lossen dit op.

Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?

Het gebeurt soms dat er een typefout in het adres staat, of dat bijvoorbeeld het huisnummer vergeten is. Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar heb je jouw bestelling nog niet dan kun je het beste eerst het adres op je bevestigingsmail controleren. Klopt het niet of ontbreekt er iets geef het dan bij ons aan.

Daarnaast versturen wij onze pakketjes met PostNL en/of het netwerk van PostNL. Zij erkennen een leverbetrouwbaarheid van 98%. De kans is klein, maar het kan voorkomen dat jouw bestelling bij de post is kwijtgeraakt of beschadigd. Geen nood! Wij zullen altijd zorgen dat jij jouw pakketje dan alsnog ontvangt. Voel je daarom altijd vrij contact op te zoeken als je denkt dat de bezorging van jouw pakketje te lang duurt.

Wij zijn te bereiken via info@aardg.nl of van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur.

Mijn adres klopt niet, wat moet ik doen?

Als het een doordeweekse dag tussen 09:00 en 17:00 is, raden we aan om meteen te bellen naar 072-2029144.

Als het buiten deze tijden om is, raden we aan een mail te sturen naar info@aardg.nl.

Alles wat vóór 22:00 besteld is op een werkdag, gaat dezelfde dag nog de deur uit. Door meteen contact op te nemen vergroot je de kans om de het adres op tijd te kunnen wijzigen.

Ik wil mijn bestelling aanpassen, kan dat?

Als we jouw pakket nog niet hebben verstuurd, dan kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan hoe je jouw bestelling wilt aanpassen.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Als we jouw bestelling nog niet verstuurd hebben kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw bestelling wilt annuleren.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren.

Ik wil Aard’g cadeau doen...

Dat kan! Vul dan het adres in voor wie het cadeau bestemd is. Let wel op: we verpakken het niet in cadeaupapier. Gelukkig is de doos ontzettend stijlvol.

Wij leveren onze bestellingen altijd zonder pakbon. Deze versturen we namelijk per e-mail. Maak je dus geen zorgen dat de ontvanger van het cadeau er ook het bonnetje van de aankoop bij krijgt.

Abonnement

Wat is het voordeel van een abonnement?

Met een Aard’g abonnement heb je altijd genoeg voorraad in huis én bespaar je tot wel 25% t.o.v. een eenmalig aankoop. Daarnaast verloopt de verzending en betaling automatisch waar je dus niks meer voor hoeft te doen. En we houden voorraad voor je apart. Zo ben je altijd verzekerd van je nieuwe bestelling, ook als de producten op onze website op uitverkocht staan.

Hoe werkt de automatische incasso?

Bij het afsluiten van een Aard’g abonnement op onze website betaal je via jouw gewenste betaalmethode zoals bijvoorbeeld iDeal. Middels die eerste betaling geef je ons toestemming om de rest van de betalingen via een maandelijkse, automatische incasso af te schrijven. Daar hoef je dus niks meer voor te doen!

Zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen, sturen wij jouw nieuwe pakket op. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

Een Aard’g abonnement heeft een duur van minstens 3 bestellingen. Daarna kan je het abonnement stopzetten wanneer je maar wilt. Ook kun je gemakkelijk een bestelling een maand uitstellen voor als je, bijvoorbeeld, nog genoeg voorraad in huis hebt. En gaat de voorraad juist harder dan verwacht? Dan stuur je ons een mailtje en krijg je voor de abonnementsprijs een extra pakket!

Onze abonnementen zijn flexibel, eerlijk en menselijk. Daar horen geen kleine lettertjes in de voorwaarden bij.

Is de frequentie van het abonnement altijd één maand?

Nee, het is ook zeker mogelijk om bijvoorbeeld eens in de twee weken een pakket te ontvangen. In dat geval sluit je het abonnement op de normale manier af en stuur je een mail naar info@aardg.nl met daarin het verzoek om de frequentie te wijzigen.

Wanneer komt mijn volgende pakket?

Je volgende pakket staat in principe standaard gepland op een verzending van om de 4 weken.

Mocht je de frequentie willen veranderen naar bijvoorbeeld iedere 2 weken of iedere 6 weken, schroom dan niet een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan kunnen we dit gemakkelijk voor je aanpassen.

Waarom moet ik in ieder geval 3 bestellingen abonnee blijven?

De enige manier waarop wij zo’n scherpe prijs kunnen aanbieden, is als we verzekerd zijn dat je onze producten wat langer afneemt. Daarom is onze enige vereiste dat je minstens 3 bestellingen lang abonnee blijft.

Daarnaast zien we dat veel klanten echt de waarde van onze producten inzien als ze het voor een langere periode drinken. Middels het abonnement willen we dit stimuleren!

Hoe sla ik een maand over of zet ik mijn abonnement stop?

Dat is simpel. Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je een maand over wil slaan of jouw abonnement wil stopzetten.

Let op: als de automatische afschrijving van je nieuwe maand al is gestart, kunnen we de betaling niet meer terugdraaien. Als je jouw abonnement wilt opzeggen, doe dit dan ruimschoots voordat je nieuwe maand begint.

Retourneren

Hoe kan ik één of meerdere artikelen retourneren?

Wat de reden ook is, retourneren van de producten kan altijd! Bij ontvangst van ongeopende producten storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten regel je op onze retourneer pagina.

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). Zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jouw rekening, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde, ongeopende producten.

Wat moet ik doen met een beschadigd product?

Heb je een beschadigd product ontvangen? Stuur dan een mailtje naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Dan kunnen we kijken wat we op dat moment het beste is om te doen.

Aard’g bevalt toch niet zo, wat nu?

Niet goed, geld terug! Daar maken we ons hard voor. Je kunt dan ook altijd de ongeopende producten retourneren. Bij ontvangst storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten regel je op onze retourneer pagina.

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). En zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jou, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde producten.

Betaling

Mijn iDEAL werkt niet, wat nu?

Wij kunnen hier helaas weinig invloed op uitoefenen. Het kan zijn dat iDEAL een storing heeft. Ook komt het wel eens voor dat iDEAL niet goed werkt in de internet browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, etc). Het kan dan helpen om de bestelling in een andere browser uit te voeren. Google Chrome geeft bijvoorbeeld zelden problemen.

Wat ook kan helpen, is om de bestelling via een andere laptop/pc/telefoon te plaatsen.

Is het veilig om bij jullie online te bestellen?

Jazeker! Wij maken gebruik van de laatste technologie en apps op het gebied van website beveiliging. Tevens zijn al onze betaalmogelijkheden zelf ook extra beveiligd en blijven zij (en ook wij) vernieuwen om veilig te blijven.

Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons met iedere bij iDEAL- aangesloten bank beveiligd online betalen. Daarnaast is het mogelijk om met Paypal, Bancontact, Klarna Achteraf Betalen, Credit Card, ING Home’Pay, KBC/CBC Betaalknop en Apple Pay beveiligd online te betalen.

Het is alleen voor zakelijke bestellingen mogelijk om op factuur te bestellen.

Mocht de webshop geen optie zijn, dan kun je voor zakelijke bestellingen mailen naar info@aardg.nl. Wij kunnen in dat geval een factuur opmaken en mailen. Zodra de betaling door ons is ontvangen zetten wij de bestelling door naar onze distributeur.

Mijn account

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?

Wat vervelend! In de meeste gevallen komt dit omdat je een onjuist wachtwoord hebt geprobeerd in te voeren. Het beste wat je dan kunt doen is je wachtwoord wijzigen.

Lukt het je nog steeds niet met inloggen? Neem dan contact op door een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan zullen we het probleem voor je oplossen.

Ik heb per ongeluk een tweede account aangemaakt…

Stuur een mail naar info@aardg.nl en geef aan met welke e-mailadressen je een account hebt aangemaakt, én op welk e-mailadres je graag je account wilt hebben.

Wij zullen de accounts dan samenvoegen en het account verwijderen dat je niet wenst te gebruiken.

Producten

Wat is kombucha?

Kombucha is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vaak een vorm van thee en een bron van suiker. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is waterkefir?

Waterkefir is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vijgen en citroen. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de vijgen en citroen omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Moeten de producten gekoeld bewaard blijven?

Ongeopend hoeven de producten niet gekoeld bewaard te blijven. Wel adviseren we om de flessen in een ruimte te bewaren die niet warmer dan 25 graden is. Zodra de flessen zijn geopend worden ze het beste in de koelkast bewaard.

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

Al onze producten zijn, ongeopend, 5 jaar houdbaar. Na openen blijven ze, als ze in de koelkast bewaard worden, nog zo’n 2 weken goed.

Wat is het verschil tussen waterkefir en kombucha?

Waterkefir en kombucha zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Kombucha van water, groene thee en rijststroop. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor kombucha is dat de SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeasts). Deze culturen zijn niet vergelijkbaar.

Daarnaast verschillen ook de voedingsstoffen die ontstaan via de fermentatie van elkaar, maar hierin zijn wel overeenkomsten te vinden. De voornaamste overeenkomst is dat zowel waterkefir als kombucha bepaalde bacteriën en organische zuren bevatten.

Wat is levende limonade?

Levende limonade is een gefermenteerde drank gemaakt van water en verschillende natuurlijke ingrediënten. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de ingrediënten omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Hoe smaken jullie producten?

Al onze producten hebben een frisse en licht zure smaak, evenals de typische smaak van gefermenteerde producten. Een deel van de dranken is koolzuurvrij, de rest bevat prik.

De smaak kan verschillen van productie tot productie. Dit komt omdat de producten ontstaan door natuurlijke fermentatie, dit is afhankelijk van veel factoren zoals temperatuur en atmosferische druk die we niet volledig kunnen controleren. Ondanks dat de smaak kan variëren worden onze producten bij iedere productie gecontroleerd of ze de (voedings)waarden hebben die we voor ogen hebben, waardoor we de hoge kwaliteit van onze producten altijd kunnen waarborgen.

Waarin onderscheiden jullie producten zich van de andere producten op de markt?

In tegenstelling tot veel vergelijkbare producten, zijn al onze producten volledig suikervrij. Dit komt door een zeer precieze verhouding van ingrediënten en de duur van de fermentatie. Hierdoor worden alle suikers omgezet in de gewenste voedingsstoffen.

Onderbreken jullie producten het vasten zoals tijdens intermittent fasting?

Nee. Omdat onze producten maar 4.4kcal per 100ml bevatten en geen suikers wordt het vasten niet onderbroken.

Wat is het verschil tussen waterkefir en melkkefir?

Waterkefir en melkkefir zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Melkkefir van melk. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor melkkefir zijn dat melkkefirkorrels. Hoewel deze kefirkorrels veel op elkaar lijken, zijn ze niet vergelijkbaar. De grootste overeenkomst tussen waterkefir en melkkefir is dan ook de naam.

Contact gegevens

Staat jouw vraag er
niet tussen?

Neem contact met ons op per e-mail, telefoon, Whatsapp of Facebook Messenger. We streven er naar om je dezelfde dag nog te antwoorden. Is dit niet het geval? Dan is het drukker dan we hadden verwacht maar geen paniek! De volgende dag ben je absoluut de eerste.

Max is van ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Klik op één van de pictogrammen om contact op te nemen!

Support

Waar kunnen we je
bij helpen?

Om jou goed van dienst te kunnen zijn, hebben wij 95 procent van de vragen die we ontvangen na een aankoop gebundeld. Klik hieronder op de vraag om het antwoord te laten verschijnen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

Max is ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Aard'g Klantenservice Max

Klik op één van de pictogrammen om contact op te nemen!

Klik op één van de onderwerpen voor snelle navigatie!

Bestellingen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Alles wat vóór 22:00 is besteld, wordt dezelfde dag nog verstuurd. In principe zal je bestelling dan de volgende werkdag ook bij je thuisbezorgd worden.

Als je je bestelling na 3 werkdagen nog steeds niet hebt ontvangen, stuur dan een mail naar info@aardg.nl. Dan kijken we meteen naar de oorzaak van de vertraging van je bestelling en lossen dit op.

Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?

Het gebeurt soms dat er een typefout in het adres staat, of dat bijvoorbeeld het huisnummer vergeten is. Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar heb je jouw bestelling nog niet dan kun je het beste eerst het adres op je bevestigingsmail controleren. Klopt het niet of ontbreekt er iets geef het dan bij ons aan.

Daarnaast versturen wij onze pakketjes met PostNL en/of het netwerk van PostNL. Zij erkennen een leverbetrouwbaarheid van 98%. De kans is klein, maar het kan voorkomen dat jouw bestelling bij de post is kwijtgeraakt of beschadigd. Geen nood! Wij zullen altijd zorgen dat jij jouw pakketje dan alsnog ontvangt. Voel je daarom altijd vrij contact op te zoeken als je denkt dat de bezorging van jouw pakketje te lang duurt.

Wij zijn te bereiken via info@aardg.nl of van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur.

Mijn adres klopt niet, wat moet ik doen?

Als het een doordeweekse dag tussen 09:00 en 17:00 is, raden we aan om meteen te bellen naar 072-2029144.

Als het buiten deze tijden om is, raden we aan een mail te sturen naar info@aardg.nl.

Alles wat vóór 22:00 besteld is op een werkdag, gaat dezelfde dag nog de deur uit. Door meteen contact op te nemen vergroot je de kans om de het adres op tijd te kunnen wijzigen.

Ik wil mijn bestelling aanpassen, kan dat?

Als we jouw pakket nog niet hebben verstuurd, dan kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan hoe je jouw bestelling wilt aanpassen.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Als we jouw bestelling nog niet verstuurd hebben kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw bestelling wilt annuleren.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren.

Ik wil Aard’g cadeau doen…

Dat kan! Vul dan het adres in voor wie het cadeau bestemd is. Let wel op: we verpakken het niet in cadeaupapier. Gelukkig is de doos ontzettend stijlvol.

Wij leveren onze bestellingen altijd zonder pakbon. Deze versturen we namelijk per e-mail. Maak je dus geen zorgen dat de ontvanger van het cadeau er ook het bonnetje van de aankoop bij krijgt.

Abonnement

Wat is het voordeel van een abonnement?

Met een Aard’g abonnement heb je altijd genoeg voorraad in huis én bespaar je tot wel 25% t.o.v. een eenmalig aankoop. Daarnaast verloopt de verzending en betaling automatisch waar je dus niks meer voor hoeft te doen. En we houden voorraad voor je apart. Zo ben je altijd verzekerd van je nieuwe bestelling, ook als de producten op onze website op uitverkocht staan.

Hoe werkt de automatische incasso?

Bij het afsluiten van een Aard’g abonnement op onze website betaal je via jouw gewenste betaalmethode zoals bijvoorbeeld iDeal. Middels die eerste betaling geef je ons toestemming om de rest van de betalingen via een maandelijkse, automatische incasso af te schrijven. Daar hoef je dus niks meer voor te doen!

Zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen, sturen wij jouw nieuwe pakket op. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

Een Aard’g abonnement heeft een duur van minstens 3 bestellingen. Daarna kan je het abonnement stopzetten wanneer je maar wilt. Ook kun je gemakkelijk een bestelling een maand uitstellen voor als je, bijvoorbeeld, nog genoeg voorraad in huis hebt. En gaat de voorraad juist harder dan verwacht? Dan stuur je ons een mailtje en krijg je voor de abonnementsprijs een extra pakket!

Onze abonnementen zijn flexibel, eerlijk en menselijk. Daar horen geen kleine lettertjes in de voorwaarden bij.

Is de frequentie van het abonnement altijd één maand?

Nee, het is ook zeker mogelijk om bijvoorbeeld eens in de twee weken een pakket te ontvangen. In dat geval sluit je het abonnement op de normale manier af en stuur je een mail naar info@aardg.nl met daarin het verzoek om de frequentie te wijzigen.

Wanneer komt mijn volgende pakket?

Je volgende pakket staat in principe standaard gepland op een verzending van om de 4 weken.

Mocht je de frequentie willen veranderen naar bijvoorbeeld iedere 2 weken of iedere 6 weken, schroom dan niet een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan kunnen we dit gemakkelijk voor je aanpassen.

Waarom moet ik in ieder geval 3 bestellingen abonnee blijven?

De enige manier waarop wij zo’n scherpe prijs kunnen aanbieden, is als we verzekerd zijn dat je onze producten wat langer afneemt. Daarom is onze enige vereiste dat je minstens 3 bestellingen lang abonnee blijft.

Daarnaast zien we dat veel klanten echt de waarde van onze producten inzien als ze het voor een langere periode drinken. Middels het abonnement willen we dit stimuleren!

Hoe sla ik een maand over of zet ik mijn abonnement stop?

Dat is simpel. Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je een maand over wil slaan of jouw abonnement wil stopzetten.

Let op: als de automatische afschrijving van je nieuwe maand al is gestart, kunnen we de betaling niet meer terugdraaien. Als je jouw abonnement wilt opzeggen, doe dit dan ruimschoots voordat je nieuwe maand begint.

Retourneren

Hoe kan ik één of meerdere artikelen retourneren?

Wat de reden ook is, retourneren van de producten kan altijd! Bij ontvangst van ongeopende producten storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten regel je op onze retourneer pagina.

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). Zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jouw rekening, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde, ongeopende producten.

Wat moet ik doen met een beschadigd product?

Heb je een beschadigd product ontvangen? Stuur dan een mailtje naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Dan kunnen we kijken wat we op dat moment het beste is om te doen.

Aard’g bevalt toch niet zo, wat nu?

Niet goed, geld terug! Daar maken we ons hard voor. Je kunt dan ook altijd de ongeopende producten retourneren. Bij ontvangst storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten regel je op onze retourneer pagina.

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). En zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jou, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde producten.

Betaling

Mijn iDEAL werkt niet, wat nu?

Wij kunnen hier helaas weinig invloed op uitoefenen. Het kan zijn dat iDEAL een storing heeft. Ook komt het wel eens voor dat iDEAL niet goed werkt in de internet browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, etc). Het kan dan helpen om de bestelling in een andere browser uit te voeren. Google Chrome geeft bijvoorbeeld zelden problemen.

Wat ook kan helpen, is om de bestelling via een andere laptop/pc/telefoon te plaatsen.

Is het veilig om bij jullie online te bestellen?

Jazeker! Wij maken gebruik van de laatste technologie en apps op het gebied van website beveiliging. Tevens zijn al onze betaalmogelijkheden zelf ook extra beveiligd en blijven zij (en ook wij) vernieuwen om veilig te blijven.

Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons met iedere bij iDEAL- aangesloten bank beveiligd online betalen. Daarnaast is het mogelijk om met Paypal, Bancontact, Klarna Achteraf Betalen, Credit Card, ING Home’Pay, KBC/CBC Betaalknop en Apple Pay beveiligd online te betalen.

Het is alleen voor zakelijke bestellingen mogelijk om op factuur te bestellen.

Mocht de webshop geen optie zijn, dan kun je voor zakelijke bestellingen mailen naar info@aardg.nl. Wij kunnen in dat geval een factuur opmaken en mailen. Zodra de betaling door ons is ontvangen zetten wij de bestelling door naar onze distributeur.

Mijn account

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?

Wat vervelend! In de meeste gevallen komt dit omdat je een onjuist wachtwoord hebt geprobeerd in te voeren. Het beste wat je dan kunt doen is je wachtwoord wijzigen.

Lukt het je nog steeds niet met inloggen? Neem dan contact op door een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan zullen we het probleem voor je oplossen.

Ik heb per ongeluk een tweede account aangemaakt…

Stuur een mail naar info@aardg.nl en geef duidelijk aan met welke e-mailadressen je een account hebt aangemaakt, én op welk e-mailadres je graag je account wilt hebben.

Wij zullen de accounts dan samenvoegen en het account verwijderen dat je niet wenst te gebruiken.

Producten

Wat is kombucha?

Kombucha is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vaak een vorm van thee en een bron van suiker. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is waterkefir?

Waterkefir is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vijgen en citroen. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de vijgen en citroen omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Moeten de producten gekoeld bewaard blijven?

Ongeopend hoeven de producten niet gekoeld bewaard te blijven. Wel adviseren we om de flessen in een ruimte te bewaren die niet warmer dan 25 graden is. Zodra de flessen zijn geopend worden ze het beste in de koelkast bewaard.

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

Al onze producten zijn, ongeopend, 5 jaar houdbaar. Na openen blijven ze, als ze in de koelkast bewaard worden, nog zo’n 2 weken goed.

Wat is het verschil tussen waterkefir en kombucha?

Waterkefir en kombucha zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Kombucha van water, groene thee en rijststroop. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor kombucha is dat de SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeasts). Deze culturen zijn niet vergelijkbaar.

Daarnaast verschillen ook de voedingsstoffen die ontstaan via de fermentatie van elkaar, maar hierin zijn wel overeenkomsten te vinden. De voornaamste overeenkomst is dat zowel waterkefir als kombucha bepaalde bacteriën en organische zuren bevatten.

Wat is levende limonade?

Levende limonade is een gefermenteerde drank gemaakt van water en verschillende natuurlijke ingrediënten. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de ingrediënten omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Hoe smaken jullie producten?

Al onze producten hebben een frisse en licht zure smaak, evenals de typische smaak van gefermenteerde producten. Een deel van de dranken is koolzuurvrij, de rest bevat prik.

De smaak kan verschillen van productie tot productie. Dit komt omdat de producten ontstaan door natuurlijke fermentatie, dit is afhankelijk van veel factoren zoals temperatuur en atmosferische druk die we niet volledig kunnen controleren. Ondanks dat de smaak kan variëren worden onze producten bij iedere productie gecontroleerd of ze de (voedings)waarden hebben die we voor ogen hebben, waardoor we de hoge kwaliteit van onze producten altijd kunnen waarborgen.

Waarin onderscheiden jullie producten zich van de andere producten op de markt?

In tegenstelling tot veel vergelijkbare producten, zijn al onze producten volledig suikervrij. Dit komt door een zeer precieze verhouding van ingrediënten en de duur van de fermentatie. Hierdoor worden alle suikers omgezet in de gewenste voedingsstoffen.

Onderbreken jullie producten het vasten zoals tijdens intermittent fasting?

Nee. Omdat onze producten maar 4.4kcal per 100ml bevatten en geen suikers wordt het vasten niet onderbroken.

Wat is het verschil tussen waterkefir en melkkefir?

Waterkefir en melkkefir zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Melkkefir van melk. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor melkkefir zijn dat melkkefirkorrels. Hoewel deze kefirkorrels veel op elkaar lijken, zijn ze niet vergelijkbaar. De grootste overeenkomst tussen waterkefir en melkkefir is dan ook de naam.

Contact gegevens

Staat jouw vraag er
niet tussen?

Neem contact met ons op per e-mail, telefoon, Whatsapp of Facebook Messenger. We streven er naar om je dezelfde dag nog te antwoorden. Is dit niet het geval? Dan is het drukker dan we hadden verwacht maar geen paniek! De volgende dag ben je absoluut de eerste.

Max is ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Aard'g Klantenservice Max

Klik op één van de pictogrammen om contact op te nemen!