Vraag & antwoord

Waar kunnen we je

bij helpen?

Om jou goed van dienst te kunnen zijn hebben wij 95 procent van de vragen die we krijgen gebundeld. Swipe naar beneden en klik op de vraag om het antwoord te laten verschijnen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op!
We zijn ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Klik hieronder op het onderwerp om extra snel bij je vraag uit te komen!

Bestellingen
Abonnement
Retourneren
Betaling
Mijn account
Producten

Bestellingen

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling in huis is?

Een nieuwe bestelling die vóór 22:00 uur geplaatst is proberen we dezelfde dag nog met de post mee te geven. PostNL, het postorderbedrijf waar we mee samenwerken, bezorgd het pakket dan doorgaans de dag erna. Er kunnen echter redenen zijn waarom jouw pakketje later geleverd wordt, bekijk daarvoor het antwoord op de vraag: ‘Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?’

Overigens geldt dit niet voor abonnees. Kijk onder het kopje abonnement voor meer informatie wanneer nieuwe abonnement bestellingen worden bezorgd.

Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?

Het gebeurt soms dat er een typefout in het adres staat, of dat bijvoorbeeld het huisnummer vergeten is. Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar heb je jouw bestelling nog niet dan kun je het beste eerst het adres op je bevestigingsmail controleren. Klopt het niet of ontbreekt er iets geef het dan bij ons aan.

Daarnaast versturen wij onze pakketjes met PostNL en/of het netwerk van PostNL. Zij erkennen een leverbetrouwbaarheid van 98%. De kans is klein, maar het kan voorkomen dat jouw bestelling bij de post is kwijtgeraakt of beschadigd. Geen nood! Wij zullen altijd zorgen dat jij jouw pakketje dan alsnog ontvangt. Voel je daarom altijd vrij contact op te zoeken als je denkt dat de bezorging van jouw pakketje te lang duurt.

Wij zijn te bereiken via info@aardg.nl of van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur.

Ik heb een verkeerd adres ingevoerd, wat nu?

Als je ziet dat je een verkeerd adres hebt ingevoerd, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via info@aardg.nl. Dan kunnen wij het adres aanpassen en zorgen dat het alsnog bij jou terecht komt.

Ik wil mijn bestelling aanpassen, kan dat?

Als we jouw pakket nog niet hebben verstuurd, dan kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan hoe je jouw bestelling wilt aanpassen.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren. Lees daarover meer in de sectie retourneren.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Als we jouw pakketje nog niet verstuurd hebben kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw bestelling wilt annuleren.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren. Lees daarover meer in de sectie retourneren.

Ik wil Aard’g cadeau doen…

Dat kan! Vink bij het afrekenen het vakje ‘Verzenden naar een ander adres?’ aan en vul hier het adres in waar jij de bestelling naartoe wilt sturen. Let wel op: we verpakken het niet in cadeaupapier. Gelukkig is de doos ontzettend stijlvol.

Wij leveren onze bestellingen altijd zonder pakbon. Deze versturen we namelijk per e-mail. Maak je dus geen zorgen dat de ontvanger van het cadeau er ook het bonnetje van de aankoop bij krijgt.

Abonnement

Hoe werken jullie abonnementen?

Met een Aard’g abonnement ontvang je maandelijks een pakket naar keuze. Daardoor heb je altijd genoeg voorraad in huis maar bespaar je ook nog eens tot wel 25% t.o.v. een eenmalige aankoop. Zodra je abonnee bent verloopt de verzending en betaling automatisch en zorgen we dat we altijd voorraad voor je beschikbaar hebben. Zo ben je altijd verzekerd van je nieuwe bestelling, ook als de producten op onze website op uitverkocht staan.

Hoe werkt de automatische incasso?

Bij het afsluiten van een Aard’g abonnement op onze website betaal je via jouw gewenste betaalmethode zoals bijvoorbeeld iDeal. Middels die eerste betaling geef je ons toestemming om de rest van de betalingen via een maandelijkse, automatische incasso af te schrijven. Daar hoef je dus niks meer voor te doen!

Zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen, sturen wij jouw nieuwe pakket op. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

Een Aard’g abonnement heeft een duur van minstens 3 bestellingen. Daarna kan je het abonnement opzeggen wanneer je wilt. Ook kan je het abonnement gemakkelijk pauzeren voor als je, bijvoorbeeld, nog genoeg voorraad in huis hebt. En gaat de voorraad juist harder dan verwacht? Dan stuur je ons een mailtje en krijg je voor de abonnementsprijs een extra pakket!

Onze abonnementen zijn flexibel, eerlijk en menselijk. Daar horen geen kleine lettertjes in de voorwaarden bij.

Is frequentie van het abonnement altijd één maand?

Nee, het is ook zeker mogelijk om bijvoorbeeld eens in de twee weken een pakket te ontvangen. In dat geval sluit je het abonnement op de normale manier af en stuur je een mail naar info@aardg.nl met daarin het verzoek om de frequentie te wijzigen.

Wanneer ontvang ik de volgende bestelling?

We sturen jouw nieuwe pakket op zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Die eerstvolgende afschrijving starten wij ongeveer een maand nadat je het abonnement hebt afgesloten. En daarna gebeurd dat maandelijks op dezelfde dag van de maand.

Waarom moet ik in ieder geval 3 bestellingen abonnee blijven?

De enige manier waarop wij zo’n scherpe prijs kunnen aanbieden, is als we verzekerd zijn dat je onze producten wat langer afneemt. Daarom is onze enige vereiste dat je minstens 3 bestellingen lang abonnee blijft.

Daarnaast zien we dat veel klanten echt de waarde van onze producten inzien als ze het voor een langere periode drinken. Middels het abonnement willen we dit stimuleren!

Hoe pauzeer of zet ik mijn abonnement stop?

Dat is simpel. Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw abonnement wilt pauzeren of stopzetten.

Let op: als de automatische afschrijving van je nieuwe maand al is gestart, kunnen we de betaling niet meer terugdraaien. Als je jouw abonnement wilt opzeggen, doe dit dan ruimschoots voordat de nieuwe maand begint.

Retourneren

Hoe kan ik één of meerdere artikelen retourneren?

Wat de reden ook is, retourneren van de producten kan altijd! Bij ontvangst van ongeopende producten storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten mag naar onderstaande adres:

Aard’g
Postbus 115
1700 AC Heerhugowaard
Nederland

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). Zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jouw rekening, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde, ongeopende producten.

Wat moet ik doen met een beschadigd product?

Heb je een beschadigd product ontvangen? Stuur dan een mailtje naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Dan kunnen we kijken wat we op dat moment het beste is om te doen.

Aard’g bevalt toch niet zo, wat nu?

Niet goed, geld terug! Daar maken we ons hard voor. Je kunt dan ook altijd de ongeopende producten retourneren. Bij ontvangst storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten mag naar onderstaande adres:

Aard’g
Postbus 115
1700 AC Heerhugowaard
Nederland

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). En zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jou, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde producten.

Betaling

Mijn iDEAL werkt niet, wat nu?

Wij kunnen hier helaas weinig invloed op uitoefenen. Het kan zijn dat iDEAL een storing heeft. Ook komt het wel eens voor dat iDEAL niet goed werkt in de internet browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, etc). Het kan dan helpen om de bestelling in een andere browser uit te voeren. Google Chrome geeft bijvoorbeeld zelden problemen.

Wat ook kan helpen, is om de bestelling via een andere laptop/pc/telefoon te plaatsen.

Is het veilig om bij jullie online te bestellen?

Jazeker! Wij maken gebruik van de laatste technologie en apps op het gebied van website beveiliging. Tevens zijn al onze betaalmogelijkheden zelf ook extra beveiligd en blijven zij (en ook wij) vernieuwen om veilig te blijven.

Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons met iedere bij iDEAL- aangesloten bank beveiligd online betalen. Daarnaast is het mogelijk om met Paypal, Bancontact, Klarna Achteraf Betalen, Credit Card, ING Home’Pay, KBC/CBC Betaalknop en Apple Pay beveiligd online te betalen.

Het is alleen voor zakelijke bestellingen mogelijk om op factuur te bestellen.

Mocht de webshop geen optie zijn, dan kun je voor zakelijke bestellingen mailen naar info@aardg.nl. Wij kunnen in dat geval een factuur opmaken en mailen. Zodra de betaling door ons is ontvangen zetten wij de bestelling door naar onze distributeur.

Mijn account

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?

Wat vervelend! In de meeste gevallen komt dit omdat je een onjuist wachtwoord hebt geprobeerd in te voeren. Het beste wat je dan kunt doen is je wachtwoord wijzigen.

Lukt het je nog steeds niet met inloggen? Neem dan contact op door een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan zullen we het probleem voor je oplossen.

Ik heb per ongeluk een tweede account aangemaakt…

Stuur een mail naar info@aardg.nl en geef duidelijk aan met welke e-mailadressen je een account hebt aangemaakt, én op welk e-mailadres je graag je account wilt hebben.

Wij zullen de accounts dan samenvoegen en het account verwijderen dat je niet wenst te gebruiken.

Hoe koppel ik mijn account aan Facebook of Google zodat ik gemakkelijker in kan loggen?

Dit kan zeer gemakkelijk door via onze website in te loggen op Facebook of Google (door op de woorden ‘Facebook’ en ‘Google’ te klikken in deze tekst kun je inloggen).

Zodra je dit gedaan hebt hoef je nooit meer je wachtwoord te onthouden, het is dan namelijk gekoppeld met je Facebook of Google account.

Producten

Wat is kombucha?

Kombucha is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vaak een vorm van thee en een bron van suiker. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is waterkefir?

Waterkefir is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vijgen en citroen. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de vijgen en citroen omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is het verschil tussen waterkefir en kombucha?

Waterkefir en kombucha zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Kombucha van water, groene thee en rijststroop. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor kombucha is dat de SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeasts). Deze culturen zijn niet vergelijkbaar.

Daarnaast verschillen ook de voedingsstoffen die ontstaan via de fermentatie van elkaar, maar hierin zijn wel overeenkomsten te vinden. De voornaamste overeenkomst is dat zowel waterkefir als kombucha bepaalde bacteriën en organische zuren bevatten.

Wat is levende limonade?

Levende limonade is een gefermenteerde drank gemaakt van water en verschillende natuurlijke ingrediënten. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de ingrediënten omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Hoe smaken jullie producten?

Al onze producten hebben een frisse en licht zure smaak, evenals de typische smaak van gefermenteerde producten. Een deel van de dranken is koolzuurvrij, de rest bevat prik.

De smaak kan verschillen van productie tot productie. Dit komt omdat de producten ontstaan door natuurlijke fermentatie, dit is afhankelijk van veel factoren zoals temperatuur en atmosferische druk die we niet volledig kunnen controleren. Ondanks dat de smaak kan variëren worden onze producten bij iedere productie gecontroleerd of ze de (voedings)waarden hebben die we voor ogen hebben, waardoor we de hoge kwaliteit van onze producten altijd kunnen waarborgen.

Waarin onderscheiden jullie producten zich van de andere producten op de markt?

In tegenstelling tot veel vergelijkbare producten, zijn al onze producten volledig suikervrij. Dit komt door een zeer precieze verhouding van ingrediënten en de duur van de fermentatie. Hierdoor worden alle suikers omgezet in de gewenste voedingsstoffen.

Zijn jullie producten geschikt voor kinderen en kan ik het drinken bij zwangerschap of borstvoeding?

Dit is een vraag die we vaak krijgen en het is iets waarin je zelf zal moeten beslissen. Onze producten zijn wettelijk gezien alcoholvrij te noemen. Maar omdat ze ontstaan door een natuurlijk fermentatieproces kunnen er sporen van alcohol aanwezig zijn in de eindproducten.

Vanwege deze mogelijk aanwezige sporen van alcohol raden wij namens Aard’g de consumptie van onze producten door kinderen daarom af. Net als consumptie van onze producten tijdens zwangerschap en de borstvoedingsperiode.

Onderbreken jullie producten het vasten zoals tijdens intermittent fasting?

Nee. Omdat onze producten maar 4.4kcal per 100ml bevatten en geen suikers wordt het vasten niet onderbroken.

Wat is het verschil tussen waterkefir en melkkefir?

Waterkefir en melkkefir zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Melkkefir van melk. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor melkkefir zijn dat melkkefirkorrels. Hoewel deze kefirkorrels veel op elkaar lijken, zijn ze niet vergelijkbaar. De grootste overeenkomst tussen waterkefir en melkkefir is dan ook de naam.

Contact gegevens

Staat jouw vraag er

niet tussen?

Neem contact met ons op per e-mail, telefoon, Facebook of Instagram. We streven er naar om je dezelfde dag nog te antwoorden. Is dit niet het geval? Dan is het drukker dan we hadden verwacht maar geen paniek! De volgende dag ben je absoluut de eerste.
We zijn ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!
Vraag & antwoord

Waar kunnen we je

bij helpen?

Om jou goed van dienst te kunnen zijn hebben wij 95 procent van de vragen die we krijgen gebundeld. Klik op de vraag om het antwoord te laten verschijnen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op!
We zijn ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!

Klik hieronder op het onderwerp om extra snel bij je vraag uit te komen!

Bestellingen
Abonnement
Retourneren
Betaling
Mijn account
Producten

Bestellingen

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling in huis is?

Een nieuwe bestelling die vóór 22:00 uur geplaatst is proberen we dezelfde dag nog met de post mee te geven. PostNL, het postorderbedrijf waar we mee samenwerken, bezorgd het pakket dan doorgaans de dag erna. Er kunnen echter redenen zijn waarom jouw pakketje later geleverd wordt, bekijk daarvoor het antwoord op de vraag: ‘Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?’

Overigens geldt dit niet voor abonnees. Kijk onder het kopje abonnement voor meer informatie wanneer nieuwe abonnement bestellingen worden bezorgd.

Wat kunnen de redenen zijn dat mijn bestelling is vertraagd?

Het gebeurt soms dat er een typefout in het adres staat, of dat bijvoorbeeld het huisnummer vergeten is. Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar heb je jouw bestelling nog niet dan kun je het beste eerst het adres op je bevestigingsmail controleren. Klopt het niet of ontbreekt er iets geef het dan bij ons aan.

Daarnaast versturen wij onze pakketjes met PostNL en/of het netwerk van PostNL. Zij erkennen een leverbetrouwbaarheid van 98%. De kans is klein, maar het kan voorkomen dat jouw bestelling bij de post is kwijtgeraakt of beschadigd. Geen nood! Wij zullen altijd zorgen dat jij jouw pakketje dan alsnog ontvangt. Voel je daarom altijd vrij contact op te zoeken als je denkt dat de bezorging van jouw pakketje te lang duurt.

Wij zijn te bereiken via info@aardg.nl of van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur.

Ik heb een verkeerd adres ingevoerd, wat nu?

Als je ziet dat je een verkeerd adres hebt ingevoerd, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via info@aardg.nl. Dan kunnen wij het adres aanpassen en zorgen dat het alsnog bij jou terecht komt.

Ik wil mijn bestelling aanpassen, kan dat?

Als we jouw pakket nog niet hebben verstuurd, dan kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan hoe je jouw bestelling wilt aanpassen.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren. Lees daarover meer in de sectie retourneren.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Als we jouw pakketje nog niet verstuurd hebben kan dat zeker! Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw bestelling wilt annuleren.

Is het pakketje al verstuurd? Dan kunnen we er jammer genoeg weinig meer aan veranderen. Natuurlijk kan je jouw bestelling altijd retourneren. Lees daarover meer in de sectie retourneren.

Ik wil Aard’g cadeau doen…

Dat kan! Vink bij het afrekenen het vakje ‘Verzenden naar een ander adres?’ aan en vul hier het adres in waar jij de bestelling naartoe wilt sturen. Let wel op: we verpakken het niet in cadeaupapier. Gelukkig is de doos ontzettend stijlvol.

Wij leveren onze bestellingen altijd zonder pakbon. Deze versturen we namelijk per e-mail. Maak je dus geen zorgen dat de ontvanger van het cadeau er ook het bonnetje van de aankoop bij krijgt.

Abonnement

Hoe werken jullie abonnementen?

Met een Aard’g abonnement ontvang je maandelijks een pakket naar keuze. Daardoor heb je altijd genoeg voorraad in huis maar bespaar je ook nog eens tot wel 25% t.o.v. een eenmalige aankoop. Zodra je abonnee bent verloopt de verzending en betaling automatisch en zorgen we dat we altijd voorraad voor je beschikbaar hebben. Zo ben je altijd verzekerd van je nieuwe bestelling, ook als de producten op onze website op uitverkocht staan.

Hoe werkt de automatische incasso?

Bij het afsluiten van een Aard’g abonnement op onze website betaal je via jouw gewenste betaalmethode zoals bijvoorbeeld iDeal. Middels die eerste betaling geef je ons toestemming om de rest van de betalingen via een maandelijkse, automatische incasso af te schrijven. Daar hoef je dus niks meer voor te doen!

Zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen, sturen wij jouw nieuwe pakket op. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

Een Aard’g abonnement heeft een duur van minstens 3 bestellingen. Daarna kan je het abonnement opzeggen wanneer je wilt. Ook kan je het abonnement gemakkelijk pauzeren voor als je, bijvoorbeeld, nog genoeg voorraad in huis hebt. En gaat de voorraad juist harder dan verwacht? Dan stuur je ons een mailtje en krijg je voor de abonnementsprijs een extra pakket!

Onze abonnementen zijn flexibel, eerlijk en menselijk. Daar horen geen kleine lettertjes in de voorwaarden bij.

Is frequentie van het abonnement altijd één maand?

Nee, het is ook zeker mogelijk om bijvoorbeeld eens in de twee weken een pakket te ontvangen. In dat geval sluit je het abonnement op de normale manier af en stuur je een mail naar info@aardg.nl met daarin het verzoek om de frequentie te wijzigen.

Wanneer ontvang ik de volgende bestelling?

We sturen jouw nieuwe pakket op zodra de afschrijving van het maandelijkse bedrag op onze rekening is binnengekomen. Het kan 5 dagen duren voordat de afschrijving van jouw rekening bij ons binnenkomt.

Die eerstvolgende afschrijving starten wij ongeveer een maand nadat je het abonnement hebt afgesloten. En daarna gebeurd dat maandelijks op dezelfde dag van de maand.

Waarom moet ik in ieder geval 3 bestellingen abonnee blijven?

De enige manier waarop wij zo’n scherpe prijs kunnen aanbieden, is als we verzekerd zijn dat je onze producten wat langer afneemt. Daarom is onze enige vereiste dat je minstens 3 bestellingen lang abonnee blijft.

Daarnaast zien we dat veel klanten echt de waarde van onze producten inzien als ze het voor een langere periode drinken. Middels het abonnement willen we dit stimuleren!

Hoe pauzeer of zet ik mijn abonnement stop?

Dat is simpel. Stuur een mail naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Geef dan aan dat je jouw abonnement wilt pauzeren of stopzetten.

Let op: als de automatische afschrijving van je nieuwe maand al is gestart, kunnen we de betaling niet meer terugdraaien. Als je jouw abonnement wilt opzeggen, doe dit dan ruimschoots voordat de nieuwe maand begint.

Retourneren

Hoe kan ik één of meerdere artikelen retourneren?

Wat de reden ook is, retourneren van de producten kan altijd! Bij ontvangst van ongeopende producten storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten mag naar onderstaande adres:

Aard’g
Postbus 115
1700 AC Heerhugowaard
Nederland

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). Zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jouw rekening, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde, ongeopende producten.

Wat moet ik doen met een beschadigd product?

Heb je een beschadigd product ontvangen? Stuur dan een mailtje naar info@aardg.nl of bel ons van maandag t/m vrijdag op 072-2029144 van 09:00 tot 17:00 uur. Dan kunnen we kijken wat we op dat moment het beste is om te doen.

Aard’g bevalt toch niet zo, wat nu?

Niet goed, geld terug! Daar maken we ons hard voor. Je kunt dan ook altijd de ongeopende producten retourneren. Bij ontvangst storten we de waarde van de producten direct terug op je rekening. Het retourneren van de producten mag naar onderstaande adres:

Aard’g
Postbus 115
1700 AC Heerhugowaard
Nederland

Zorg ervoor dat de producten goed vast staan in een stevige verpakking (bijvoorbeeld de doos waarin de producten zijn geleverd). En zet je naam en ordernummer duidelijk op de verpakking. Let op: de verzendkosten van de retournering zijn voor jou, we storten alleen het bedrag terug voor de teruggestuurde producten.

Betaling

Mijn iDEAL werkt niet, wat nu?

Wij kunnen hier helaas weinig invloed op uitoefenen. Het kan zijn dat iDEAL een storing heeft. Ook komt het wel eens voor dat iDEAL niet goed werkt in de internet browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, etc). Het kan dan helpen om de bestelling in een andere browser uit te voeren. Google Chrome geeft bijvoorbeeld zelden problemen.

Wat ook kan helpen, is om de bestelling via een andere laptop/pc/telefoon te plaatsen.

Is het veilig om bij jullie online te bestellen?

Jazeker! Wij maken gebruik van de laatste technologie en apps op het gebied van website beveiliging. Tevens zijn al onze betaalmogelijkheden zelf ook extra beveiligd en blijven zij (en ook wij) vernieuwen om veilig te blijven.

Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons met iedere bij iDEAL- aangesloten bank beveiligd online betalen. Daarnaast is het mogelijk om met Paypal, Bancontact, Klarna Achteraf Betalen, Credit Card, ING Home’Pay, KBC/CBC Betaalknop en Apple Pay beveiligd online te betalen.

Het is alleen voor zakelijke bestellingen mogelijk om op factuur te bestellen.

Mocht de webshop geen optie zijn, dan kun je voor zakelijke bestellingen mailen naar info@aardg.nl. Wij kunnen in dat geval een factuur opmaken en mailen. Zodra de betaling door ons is ontvangen zetten wij de bestelling door naar onze distributeur.

Mijn account

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?

Wat vervelend! In de meeste gevallen komt dit omdat je een onjuist wachtwoord hebt geprobeerd in te voeren. Het beste wat je dan kunt doen is je wachtwoord wijzigen.

Lukt het je nog steeds niet met inloggen? Neem dan contact op door een mail te sturen naar info@aardg.nl. Dan zullen we het probleem voor je oplossen.

Ik heb per ongeluk een tweede account aangemaakt…

Stuur een mail naar info@aardg.nl en geef duidelijk aan met welke e-mailadressen je een account hebt aangemaakt, én op welk e-mailadres je graag je account wilt hebben.

Wij zullen de accounts dan samenvoegen en het account verwijderen dat je niet wenst te gebruiken.

Hoe koppel ik mijn account aan Facebook of Google zodat ik gemakkelijker in kan loggen?

Dit kan zeer gemakkelijk door via onze website in te loggen op Facebook of Google (door op de woorden ‘Facebook’ en ‘Google’ te klikken in deze tekst kun je inloggen).

Zodra je dit gedaan hebt hoef je nooit meer je wachtwoord te onthouden, het is dan namelijk gekoppeld met je Facebook of Google account.

Producten

Wat is kombucha?

Kombucha is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vaak een vorm van thee en een bron van suiker. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is waterkefir?

Waterkefir is een gefermenteerde drank gemaakt van water, vijgen en citroen. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de vijgen en citroen omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Wat is het verschil tussen waterkefir en kombucha?

Waterkefir en kombucha zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Kombucha van water, groene thee en rijststroop. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor kombucha is dat de SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeasts). Deze culturen zijn niet vergelijkbaar.

Daarnaast verschillen ook de voedingsstoffen die ontstaan via de fermentatie van elkaar, maar hierin zijn wel overeenkomsten te vinden. De voornaamste overeenkomst is dat zowel waterkefir als kombucha bepaalde bacteriën en organische zuren bevatten.

Wat is levende limonade?

Levende limonade is een gefermenteerde drank gemaakt van water en verschillende natuurlijke ingrediënten. Door middel van specifieke gisten en bacteriën worden de suikers uit de ingrediënten omgezet in andere voedingsstoffen, waaronder nog meer bacteriën.

Hoe smaken jullie producten?

Al onze producten hebben een frisse en licht zure smaak, evenals de typische smaak van gefermenteerde producten. Een deel van de dranken is koolzuurvrij, de rest bevat prik.

De smaak kan verschillen van productie tot productie. Dit komt omdat de producten ontstaan door natuurlijke fermentatie, dit is afhankelijk van veel factoren zoals temperatuur en atmosferische druk die we niet volledig kunnen controleren. Ondanks dat de smaak kan variëren worden onze producten bij iedere productie gecontroleerd of ze de (voedings)waarden hebben die we voor ogen hebben, waardoor we de hoge kwaliteit van onze producten altijd kunnen waarborgen.

Waarin onderscheiden jullie producten zich van de andere producten op de markt?

In tegenstelling tot veel vergelijkbare producten, zijn al onze producten volledig suikervrij. Dit komt door een zeer precieze verhouding van ingrediënten en de duur van de fermentatie. Hierdoor worden alle suikers omgezet in de gewenste voedingsstoffen.

Zijn jullie producten geschikt voor kinderen en kan ik het drinken bij zwangerschap of borstvoeding?

Dit is een vraag die we vaak krijgen en het is iets waarin je zelf zal moeten beslissen. Onze producten zijn wettelijk gezien alcoholvrij te noemen. Maar omdat ze ontstaan door een natuurlijk fermentatieproces kunnen er sporen van alcohol aanwezig zijn in de eindproducten.

Vanwege deze mogelijk aanwezige sporen van alcohol raden wij namens Aard’g de consumptie van onze producten door kinderen daarom af. Net als consumptie van onze producten tijdens zwangerschap en de borstvoedingsperiode.

Onderbreken jullie producten het vasten zoals tijdens intermittent fasting?

Nee. Omdat onze producten maar 4.4kcal per 100ml bevatten en geen suikers wordt het vasten niet onderbroken.

Wat is het verschil tussen waterkefir en melkkefir?

Waterkefir en melkkefir zijn twee compleet verschillende drankjes. Ze worden met andere ingrediënten gemaakt. Waterkefir van water, vijgen en citroen. Melkkefir van melk. Voor beide producten worden specifieke gisten en bacteriën gebruikt om de suikers om te zetten in andere voedingsstoffen. Voor waterkefir zijn dat waterkefirkorrels. Voor melkkefir zijn dat melkkefirkorrels. Hoewel deze kefirkorrels veel op elkaar lijken, zijn ze niet vergelijkbaar. De grootste overeenkomst tussen waterkefir en melkkefir is dan ook de naam.

Contact gegevens

Staat jouw vraag er

niet tussen?

Neem contact met ons op per e-mail, telefoon, Facebook of Instagram. We streven er naar om je dezelfde dag nog te antwoorden. Is dit niet het geval? Dan is het drukker dan we hadden verwacht maar geen paniek! De volgende dag ben je absoluut de eerste.
We zijn ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 bereikbaar!